fredag 19 november 2010

Lycka! Gluten- och laktosfria cupcakes!

Söndagen var mörk och regnig vilket passade utmärkt för att traska ner till stadens centrum och fika med en nya bekantskap. Väl där beställde jag en laktosfri cappuccino, vilket ledde mig och mitt fikasällskap in på diskussion om laktos- och glutenfri kost. På denna mörka trista söndag fick jag den underbara informationen om att det fanns en cupcake tillverkare i stan som gjorde dessa härliga bakverk både gluten- och laktosfria http://www.cupcakecrush.se/.  Igår (det vill säga torsdags) gjorde jag slag i saken och letade rätt på ett café, Systrar & Bröder, som är återförsäljare av dessa cupcakes. Dock fann jag till mitt förtret att det bara fanns två stycken kvar, smak: vanilj/jellybean. Är inte stormförtjust i alltför söta saker egentligen, men då min snälla karl P. skjutsat mig hela vägen och detta som faktiskt fanns kvar så gjorde jag det enda rätta, jag pungade ut 50 riksdaler. Vi snaskade i oss dessa söta(i dubbel bemärkelse) skapelser och konstaterade att de var helt ok!
Min plan var att idag ta mig en promenad ner till caféet och införskaffa mig ett gäng cupcakes av annan flavör, men då det utanför fönstret dalade ner någon form av nederbörd, kan ha varit snö kan ha varit stora regndroppar troligtvis en blandning, kom jag inte iväg på förmiddagen. Plötsligt kommer någon in genom dörren, det visar sig vara P. som slutat tidigare. Med sig har han en liten kartong med sex stycken härliga cupcakes! Vilken karl, vilken glädje! 

Nu blir det kaffe och cupcake! 
Ska bara välja vilken av dessa härligheter jag ska slå till på: 
Kokos/choklad/kola, banan/mjölkchoklad eller ingefära/kokos/honung?









Tillverkare:
http://www.cupcakecrush.se/

Återförsäljare:
Systrar & Bröder
Östra Rönneholmsvägen 26
211 47 Malmö
040- 97 34 70
http://www.systrarbroder.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar