onsdag 24 november 2010

Fantastiskt väder som väcker gamla skidminnen till liv!

Hör och häpna; Det är snö i Malmö! Det är så härligt att se de mjuka snöflingorna dala ner istället för regndropparna som hemsökt oss de senaste tre veckorna. Inte nog med att det snöat sen igår kväll, det ligger även kvar på backen. Får mig att minnas en svunnen tid då jag tillsammans med nära och kära besökte Romme Alpin utanför Borlänge för att åka skidor. Framåt lunchtid bestämde vi oss för att besöka toppstugan som är otroligt mysig och fin. Väl där gjorde jag mig dum nog att fråga om de hade något gluten- och laktosfritt alternativ, vilket jag brukar göra när jag kommer till ett nytt ställe. Oftast är svaret inte till min belåtenhet, men denna gång fick jag jackpot! Eftersom det var i början av skidsäsongen hade de inte fått in så mycket i sitt skafferi så medan de andra i mitt sällskap slurpade i sig Gulaschsoppa fick jag njuta av fläskfilé med klyftpotatis för samma pris. Maten var utsökt! Det tycker jag är ett bra ett exempel på service minded personal.
Nästa gång vi besökte Romme Alpin och dess mysiga toppstuga fick jag gluten- och laktosfria pannkakor med jordgubbssylt. Det är ju så man blir tårögd=)



Vill också passa på att nämna att de i sin andra restaurang nere vid backen hade gluten- och laktosfri daimtårta till fikat!



2 kommentarer:

  1. Härliga tider och härliga bilder! Kommer du upp och hälsar på i Ramundberget lovar jag att se över allergiutbudet inför ditt besök...

    SvaraRadera