söndag 21 november 2010

Gårdagens middag!

Veckorna som gått under året har alltid avrundats med en helg innehållandes kalasdagen lördag, så även denna helg. Vi bjöd över ett par grabbar på "middag" och spelkväll för att liva upp den annars så grå, råkalla och lite lätt dystra novemberkväll. Vad bjöd vi då på för spännande gluten- och laktosfritt? undrar så klart de flesta med stora förväntansfulla ögon och håller andan. Hamburgare! Männen fick sina burgare omsvepta av frisco bröd som tydligen är "så jäkla gott" fick jag höra om och om igen (ursäkta det ocensurerade språket, men citerar rakt av). Men icke deppade jag ihop för det, jag hade ju införskaffat alldeles egna gluten- och laktosfria hamburgebröd och gjorde mig själv ett par rediga hamburgare som bidrog att jag stod pall hela lördagskvällen. Hur det gick i spelet hör inte till denna matblogg!  
För övrigt kan jag nämna att de flesta hamburgare man köper färdiga är oftast fria från både gluten och laktos, detsamma gäller för den klassiska hamburgedressingen.
Nu är bilden här nedan ingen höjdare, men jag var otroligt hungrig och maten såg så god ut därav tog jag bara någon enstaka bild.


3 kommentarer:

  1. Otroligt kul att läsa, fast jag inte är gluten och laktosintolerant!
    Allt ser väldigt gott ut och som jag av att läsa också förstår är rätterna inte alltför komplicerade att tillaga heller - Kul!

    Keep up the go(o)d woork!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med föregående kommentator, skönt med en blogg som man förstår, jag menar, hamburgare, det vet ju alla vad det är. Ser framemot inlägg om korv och mos - finns det laktosfritt pulvermos är frågan? Nja, det är nog bäst att göra det själv.
    Jag ska följa din blogg och jag hoppas att du gör det samma med min! Jag lägger till dig i min länk-lista på bloggen =)
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Nu kan du äntligen pusta ut Maja, skrev nyss om korv! =)

    SvaraRadera