söndag 21 november 2010

Laga mat med "vanliga" produkter

Fortsätter att rapportera om mina matvanor när jag ändå är i skrivar taget. Självfallet skulle jag kunna nöja med att skriva Söndag: Omelett. Dock vill jag passa på att avslöja lite detaljer om mitt privatliv och samtidigt bygga upp en spänning innan jag kommer till punkt.
Nå, efter en lång eftermiddagspromenad i Alnarps fina trädpark i sällskap av en utmärkt guide som entusiastiskt berättade om de olika arterna samt dess latinska benämningar, började magen kurra och humöret dala. Vi bestämde oss för att bege oss hem för att tillaga mat. Detta var också precis vad vi gjorde, och med vi syftar jag på min sambo P. Det blev en mycket tilltalande omelett med ett gäng prinskorvar till sällskap. Detta är ett utmärkt exempel på att man kan laga gluten- och laktosfri mat utan specialprodukter som kostar skjortan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar