måndag 6 december 2010

Snabb, enkel och dessutom riktigt god lunch!

Slutet av höstterminen närmar sig med stormsteg och med en tenta så här runt hörnet blir det många timmars stillasittande. Det kan bli lite extra tungt på eftermiddagen om lunchen är mastig och rejäl, därför gjorde jag idag en lite lättare lunch, men ack så god!

Enkelt och snabbt går den att tillreda om man har en vass kniv, vilket är a och o i ett kök kan jag i och för sig tycka. Jag stekte mig två ägg, med lite havssalt och svart peppar. En härlig sallad med ingredienserna isbergssallad, bladspenat (heter nog vid närmare eftertanke babyspenat), gurka, tomat och tärnade ostbitar. På denna sallad vräkte jag inte på dressing utan toppade lite lätt med italiensk dressing som pinsamt nog är färdig köpt, vill dock påpeka att jag oftast brukar göra egen dressing. Köttslamsorna som serverades till är Jamón Serrano.

I helgen hade vi besök av P´s föräldrar som övernattade på hotell och eftersom vi är av social och trevlig natur lät vi oss bjudas på hotellfrukost både lördag och söndag. Det var fantastiskt gott och de hade självklart bröd, mjölk och yoghurt som jag kunde äta! 

Hotellet var First Hotel Garden, så detta rekommenderar jag för de som funderar på att besöka Malmö och är precis som jag; lite kräsen med vad man stoppar i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar