måndag 20 december 2010

Lite uppdatering efter tentauppehåll!

Det är inte så att jag gått på diet nu inför jul om så någon skulle tro att detta är skälet till den knapra uppdateringen av mina måltider på senaste. Snarare tvärtom skulle jag nog istället börja tänka på att utvidga matsäcken inför juletider så att man slipper chocka kroppen med socker och kolhydrater.
Mat har ätits varje dag och en del dokumenterats, på grund av tentastudier har dessa dock uteblivit från offentlig presentation ännu.
Här kommer dock några höjdpunkter från föregående veckor.
P. kom hem en afton och var sugen på pannkakor till detta hörde även att han kunde tänka sig att äta dem gluten- och laktosfria=) Jag gjorde smeten och karln stekte dem som en äkta pannkakerist! Riktigt dåliga bilder blev det, detta var den bästa!

Så här inför jul och lov är det alltid bäst att rensa i skafferiet då det känns en smula onödigt att shoppa på sig nya ingredienser och produkter. Hittade lax, räkor och makaroner och svängde ihop en makaronipudding med just det; lax och räkor! Samt ett knippe dill. Mycket gott!

En annan version av kombinationen lax och pasta är denna ljuvliga tallrik som P. snodde ihop på ett par minuter med tillägg. Enkelt och gott, med på bilden är också någon form av wokgrönsaker som förutom att det sätter lite färg på portionen så bidrar de även med sin nyttighet.

Hade jag haft kameran i beredskap och hungern stillad så hade jag lagt upp bilder på julbordet vi blev bjudna på hemma hos P´s mor och far i helgen, det var alltigenom gluten- och laktosfritt och det smakade helt underbart. Perfekt after tenta fest!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar