söndag 12 december 2010

Saffransbullar i formar är bättre än saffranshögar på plåt!

Söndag hela dagen idag och inte nog med det så är det tredje advent. Solen har till och med lyst med sin närvaro och det är lite lagomt kyligt ute. Det enda trista med denna dag är den infaller före min tenta som jag har nu på fredag, vilket gör att det på något vis hindrar mig från att njuta fullt ut. Får ta det nästa söndag istället när tentan är klar, det är "jullov", Dalarna hägrar och det är fjärde advent. Min kära mor har varit så genomsnäll och bakat gluten- och laktosfria saffransbullar! Finns det något godare fikabröd så säg...
Det får mig att längta än mer till julfirandet i Dalarna. För att ge en mer visuell bevisföring för att glutenfria lussebullar görs bäst i formar och för att min mamma är en utsökt bagerska lägger jag upp denna mysiga julbild. Se och njut! Hörde även ryktas om att de var mycket goda=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar