tisdag 21 december 2010

Dagen i Falun bjöd på utsökt lunch date och kik på världskändis!

Härligt med vinter och "jul lov"!
Framåt 10 snåret började jag fundera på att slå upp ögonen i morse, min far hade nog definierat klockan 10 som någonting annat än morgon.
 P. och jag planerade medan vi drog oss några minuter till att julklapps shoppa idag och kom fram till att det var bäst att bege sig i väg tidigt innan alla andra julklapps shoppare med samma plan börjar dyka upp i affärena. Eftersom vi åt frukost strax före klockan 11 skrotade vi idén med en tidig start. Då ringde plötsligt min kära mor och frågade om vi ville komma till Falun och äta lunch med henne. Och tänk för att det vi ville så gärna! Vi bestämde oss för att äta på Yrkes Akademins restaurangutbildning i Falun och för att vara säkra på föda för min del ringde mamma i förväg och beställde gluten- och laktosfri mat åt mig. När vi kom dit blev vi artigt bemötta och visade till vårt bord. Jag fick sotad lax med potatis och en kräft vinegrette som smakade alldeles utsökt. Till detta fick jag också hembakat bröd som självklart var fritt från både gluten och laktos samt laktosfritt smör. Till kaffet fick jag specialgjorda kakor och en liten snipa med laktosfri mjölk. Det var alltsammans underbart gott och vi gick alla därifrån nöjda och belåtna. Dessutom var en av de andra matgästerna en syster Kallur!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar