fredag 4 februari 2011

Snabblagad fredagsmiddag med inspiration från vattnet!

Blev så fasligt sugen på fisk och skaldjur. Har en liten svaghet just för skaldjur och dill. Kan man klämma in vitlöksbröd till så har man gjort min dag.


I kväll gjorde jag en liten röra av keso (laktosfri), kräftstjärtar i lag, purjolök och dill. Kryddade med lite havssalt, vitlökssalt och vitpeppar. 
 Hittade filéer av rödspätta som jag stekte på med lite havssalt och svartpeppar, tippade i lite lag från kräftstjärtarna och en slurk vitt vin. Stekte även på lite purjolök med firrarna.
När jag var i affären och shoppade loss hittade jag även grön oliv kräm, eller som det står på burken "Crema di olive verde" som jag skog till på. Jag delade en avokado, skar upp lite gurka och sköljde ett salladsblad. 



Och vips, så var maten färdig! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar