torsdag 17 februari 2011

Pre-Allahjärtansdag middag med räkor och vitt vin

 Lite oflyt med kalendern detta år, sätta världens mest romantiska dag på den kanske absolut minst spännande dagen av de alla, Måndag! Positivt med detta är att man kan fira hela helgen istället för en enstaka dag för att vara säker för att man kompenserat för veckans första arbetsdag(för de flesta). Fredagen spenderade jag med ett härligt gäng innehållandes Unge Herr P. med två bekanta. Vi gjorde Lilla Torg i Malmö med en start av en middag. Lördagen blev av den orsaken ganska lågstimulerande men mysig. Vi tog en mysig promenad i det härliga soliga vädret genom Kungsparken. Till middag köpte vi färska räkor, gjorde "eget" vitlöksbröd i ugnen, fräste på lite färska champinjoner i smör och havssalt och så kokade vi några färska sparrisar. Jag känner här att ordet färskt upprepar sig, men vill bara poängtera att produkterna vi anävände var just det, färska! Mitt bröd bestod av gluten- och laktosfria minibaguetter med olivolja, vitlök, persilja och timjan samt en gnutta havssalt. Till det serverades husets vin, mycket passande. Det var oerhört gott och allting passade otroligt bra ihop, gör en high five för den!
Lördagskvällen avslutades med en omgång biljard, känner inget behov av att yppa resultaten av de matcherna. Söndagen gick jag och Unge Herr P upp i godan tid och begav ner till Scandic vid Stortorget, där vi insöp en frukostbuffé som självklart innefattade glutenfritt bröd och laktosfri yoghurt och mjölk. Vi myste till det lite även på självaste Allahjärtansdagen (måndagen) också. Unge Herr P. handlade och jag lagade, det blev tacopaj och en så fick jag en orkidé =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar