lördag 26 maj 2012

Så mycket sol, så mycket sommar, så mycket sveda på ryggen

Grekisk sallad med vitlöksmarinerade oliver
Efter ett par jobbperioder på resande fot har nu ledigheten på 9 dagar påbörjats. Nio dagar ja, jag slant inte på tangenten där minsann. Himla bra tajming får jag lov att säga med värderleken. Sommaren har gjort intåg på fullaste allvar med en snittemperatur på ca 23 grader. Spenderat de första två dagarna vid havet och njutit till fullo av min lediga tid. Med vattenmelon, kiwi och vatten i väskan har dessa dagar avnjutits. Så här i efterhand kunde ju ett solskydd 30 kanske varit på sin plats också. Ok, jag ska inte försköna min tillvaro alltför mycket, får väl avslöja att jag har en tenta att plugga till också, skrev därav ut alla powerpoints och lät dessa partypoopers följa med till havet och följderna av detta är att jag bränt mig på ryggen, mest troligt på grund av allt hårt pluggande. Eftersom jag har en tenta att plugga till och lördagens väderleksrapport pekade på regn idag så bokade jag in en tvättid, och städade, och handlade, och tränade, och färgade håret, men det kom inget regn och inte heller blev det mycket studerat heller, men väldigt rent är det. Då jag spenderade dagen på hemmafront idag så gjorde jag det bästa av att få ut så mycket så möjligt av sommarkänslan, bland annat så har jag ätit, två gånger! Riktigt somriga rätter och så klart gluten- och laktosfria :)

Gammal klassiker: Matjesill och färskpotatis.
Tog en öl till, inte för att jag tycker om det men flaskan är ju så tjusig :)


1 kommentar:

  1. Den efterlängtade boken om vår kost och olika sjukdomar i spåren av denna är nu klar !


    http://gluten-celiaki.blogspot.se/2012/07/boken-om-kopplingen-mellan-kost-och.html

    SvaraRadera